logo
logo
  • O nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Aktualności
  • NAPISZ DO NAS

29.08

2022

Bałagan w marketingu nieruchomości, czyli gdzie tracisz klientów

Karol Kulawik

AUTOR

Karol Kulawik

CZAS:

7 Minuty

Nawet najskuteczniejsze kampanie marketingowe nie przełożą się długoterminowo na pożądane wyniki, jeśli będziemy działać w sposób nieprzemyślany i nie uporządkujemy naszych procesów. Na jakie obszary warto zwrócić uwagę? Jak nie tracić klientów i nie przepalać budżetów przeznaczonych na reklamę? Przygotowaliśmy listę najpopularniejszych błędów, które popełniane są w czasie prowadzenia działań marketingowych. Sprawdź, czy nie są one powtarzane także w Twojej firmie.

Błąd 1 – brak mierzenia wyników

Marketing większości firm polega na działaniu na wielu różnych polach i korzystaniu z różnych narzędzi.

Spędzamy wiele czasu na wyborze odpowiedniego z nich, analizie działań konkurencji, ułożeniu odpowiedniego komunikatu, często też na wybraniu stosownych grafik, a później po prostu przechodzimy do kolejnej kampanii. To duży błąd! W dzisiejszych czasach, gdy duża część marketingu to działania online, mierzenie naszej efektywności jest prostsze niż kiedykolwiek.

Do wysyłanego mailingu przekierowującego do strony internetowej w prosty sposób możemy dodać UTM, żeby śledzić zachowanie użytkowników, którzy kliknęli w link. Kampanie Google Ads możemy przekierowywać na specjalnie utworzony landing page, na którym zmierzymy kluczowe akcje. Ważne, żebyśmy nie mierzyli tylko liczby napływających klientów – być może niektóre działania sprawiają, że na stronę przechodzi więcej osób, ale niewiele z nich zamyka sprzedaż? Tylko świadomość, które działania są naprawdę skuteczne i przynoszą realny zysk, pozwoli nam na odpowiednie rozplanowanie budżetów. Nie wystarczy też jedna analiza, która orzeknie, które działania przynoszą efekt, a które nie. Wyniki wszystkich naszych kampanii powinniśmy mierzyć w czasie, żeby odpowiednio reagować na spadki lub wzrosty widoczne w statystykach.

Każda branża ma też swoją własną specyfikę. Narzędzia, które sprawdzają się w jednym biznesie, mogą zupełnie nie przynosić skutku w innym. Nie powinniśmy ulegać presji, by „być wszędzie” i promować się w kanałach, które w przypadku naszych produktów są zupełnie nieskuteczne.

Błąd 2 – niezdefiniowana grupa docelowa

Wprowadzasz kolejne kampanie marketingowe, a nadal nie wiesz, kto jest Twoim klientem?

Wbrew pozorom, to dość częsty problem wielu marketerów. Kluczem do sukcesu jest jednak nie tylko to, co mówimy, ale też to, do kogo kierujemy przekaz. Nie ma jednego złotego środka, który jest dobry dla wszystkich.

W marketingu powinniśmy docierać do najmniejszej grupy docelowej, która zapewni nam zrealizowanie naszego celu. Oznacza to, że w praktyce lepiej jest dotrzeć do setki osób, która potencjalnie będzie zainteresowana naszym towarem niż do tysiąca użytkowników sieci, o których nic nie wiemy. Właściwy klient to ten, który zobaczy wartość w naszej marce i wybierze ją dokonując świadomego wyboru. To pozwala nam budować lojalność i zapewnia retencję.

Niewłaściwy dla naszej grupy docelowej komunikat może skutecznie zniechęcić odbiorców. Znając klientów, wartości, jakimi się kierują oraz potrzeby, jakie realizują przez zakup naszych produktów, łatwiej będzie przewidzieć potencjał poszczególnych kampanii. Przekaz w żaden sposób niezaadresowany najczęściej będzie nijaki, a co za tym idzie – nieskuteczny.

Żeby poznać naszego klienta, musimy sobie odpowiedzieć na kilka pytań: czym się interesuje się, co go motywuje, co mu przeszkadza, dlaczego wybiera nasz produkt i co wpływa na jego decyzje zakupowe. Odpowiedzi te pozwolą nam na lepsze dostosowywanie komunikatów reklamowych i oferty produktowej, a to z kolei najprostszy sposób na retencję klientów.

Błąd 3 – brak konsekwentnej strategii marki i spójnego wizerunku

Każda firma powinna posiadać swoją własną strategię marketingową.

Konsekwentne działania są tu kluczem do sukcesu. Jeśli chcemy podkreślać swoją pozycję profesjonalisty i rzetelnego partnera, a później wysyłamy newsletter z mocno naciąganym tytułem (z ang. clickbait), to nasz dotychczasowy wizerunek w oczach naszych klientów ulega zmianie. Przemyślana musi być nie tylko komunikacja, ale całość działań – lepiej sprawdzi się systematyczność od chaotycznego budowania coraz to nowych kampanii.

Na spójny wizerunek marki składa się całe doświadczenie użytkownika dotyczące naszej firmy, powinniśmy dbać zatem o wszystkie elementy: od wyglądu strony internetowej, po realizację zamówienia i obsługę posprzedażową. Postawmy się przez chwilę w miejscu klienta i przejdźmy krok po kroku przez wszystkie te etapy – czy jest coś, z czym będę mieć trudność? Czy reklama pokazuje coś innego, niż widzę na stronie docelowej? Czy coś może mnie zniechęcić? Odpowiedzi na te pytania pomogą nam w zrozumieniu, na którym etapie lejka sprzedażowego tracimy najwięcej klientów.

Błąd 4 – brak propozycji wartości dla klienta

Jaki twoja firma dostarcza wartości swoim klientom?

Żyjemy w czasach, w których wybór konsumenta jest praktycznie nieograniczony. Podejmujemy decyzje zakupowe praktycznie każdego dnia, wybierając wśród tysięcy produktów. Otacza nas przy tym nieustanny szum informacyjny.

Żeby zaistnieć w świadomości konsumenta, marka powinna się w jakiś sposób wyróżniać na tle konkurencji. Każda firma musi prezentować wartości dopasowane do tego, czym się zajmuje. Co oczywiste – propozycje wartości powinny być jak najbardziej realne, dopasowane do tego, co firma może naprawdę zaoferować. Dla przykładu – jeśli zareklamujemy nowy model auta, w którym podkreślimy jego bezpieczeństwo, odpowiednio zaadresujemy reklamę, początkowo możemy odnieść sukces. Jeśli jednak okaże się, że samochód ten kiepsko wypada w testach bezpieczeństwa, to w końcowym efekcie będziemy mówić w najlepszym wypadku o nietrafionej kampanii, w najgorszym zaś – o nieetycznych działaniach marki. Takiej etykietki zaś ciężko byłoby się pozbyć.

Błąd 5 – jeden człowiek do wszystkich działań

To najczęstszy błąd w małych firmach: jedna osoba zajmuje się ofertowaniem, marketingiem, raportowaniem, analityką i obsługą posprzedażową.

Przy bardzo małej skali biznesu możemy w ten sposób funkcjonować, jednak wraz ze wzrostem firmy obowiązków będzie przybywać. Każdy z nas dysponuje ograniczonym czasem, więc siłą rzeczy: jedne z obszarów będą dopilnowane bardziej, inne mniej. Na niektóre istotne działania w ogóle może zabraknąć miejsca.

Pomyśl o podstawach: czy w Twojej firmie działa poprawnie skonfigurowany Google Analytics? Czy poprawnie działa skrzynka mailowa? Czy poczta głosowa służbowego telefonu nie jest przepełniona? Czy procesy są jasne i klarowne? Czy przykładamy należytą wagę do baz danych i odpowiedniego zbierania zgód marketingowych? Przy niewielu osobach na pokładzie łatwo przeoczyć istotne dla funkcjonowania firmy detale. Może zatem czas na dodatkową parę rąk?

Zazwyczaj zaczynamy zastanawiać się nad organizacją pracy dopiero wtedy, gdy nie wszystko idzie po naszej myśli. W obliczu słabszej koniunktury czy chwilowego kryzysu dobrze jest spojrzeć za siebie i sprawdzić, czy wszystkie procesy w przedsiębiorstwie przebiegają wystarczająco sprawnie. Być może nasze działania mogą być bardziej spójne, konsekwentne i poukładane, nie tracąc przy tym na tak potrzebnej w marketingu elastyczności.

Chcesz poznać nas lepiej? Śledź nas w social mediach!

Odkryj nasze inspirujące treści, nowości i ekskluzywne oferty - bądź z nami na bieżąco!

Facebook

Na Facebooku, dzielimy się zarówno codziennymi wydarzeniami z życia agencji, jak i istotnymi poradami marketingowymi

Instagram

Nasz Instagram jest idealnym miejscem do zapoznania się z naszymi realizacjami i znalezieniem ciekawych inspiracji.

LinkedIn

Na LinkedIn, znajdziesz najnowsze oferty pracy, informacje o kursach, szkoleniach oraz ciekawostki branżowe.

Stwórzmy razem,
coś naprawdę wyjątkowego!

NAPISZ DO NAS
  1. FoxCollective.pl
  2. Marketing nieruchomości
  3. Bałagan w marketingu nieruchomości, czyli gdzie tracisz klientów

Kontakt

Fox Collective
Zabrzańska 42/13
41-907 Bytom

biuro@foxcollective.pl
+48 504 700 198

NIP: 6262976136
REGON: 364704510

Oferta

  • Strony internetowe
  • Sklepy internetowe
  • Doradztwo marketingowe
  • UI & UX Design
  • Social media
  • Google Ads
  • WordPress
  • Branding
  • Copywriting

Marketing nieruchomości

  • Strony inwestycji
  • Strony dewelopera
  • Wizualizacje 3D
  • Rzuty 3D
  • Karty Lokalki
  • Nawigatory mieszkań
  • Wirtualne spacery
  • Logo i branding
  • Materiały graficzne

Fox Collective

  • O nas
  • Oferta
  • Portfolio
  • Kontakt
  • Aktualności
  • Marketing w branży deweloperskiej - ile trzeba wydać na promocję nieruchomości?
  • Bałagan w marketingu nieruchomości, czyli gdzie tracisz klientów

© 2016-2023 Fox Collective - Agencja Kreatywna. Wszelkie prawa zastrzeżone.

  1. Polityka prywatności
  2. Regulamin współpracy

Korzystamy z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Zostając z nami zgadzasz się z naszą Polityką Prywatności

Privacy Preference Center

Ustawienia Prywatności

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji, a po uzyskaniu Twojej zgody, pliki cookies są przez nas wykorzystywane do dokonywania pomiarów i analiz korzystania ze strony internetowej, dostosowania jej do Twoich zainteresowań oraz prezentowania dopasowanych do Ciebie treści i reklam. Aby wyrazić zgodę na instalowanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies wszystkich wskazanych wyżej kategorii, kliknij przycisk „Akceptuje”.

W przypadku kliknięcia przycisku „Zmień ustawienia”, jeśli ustawienia odpowiadają Twoim preferencjom, aby wyrazić zgodę na instalowanie plików cookies na Twoim urządzeniu końcowym w wybranym przez Ciebie zakresie, kliknij przycisk „Zapisz ustawienia”.

Wymagane pliki cookie

Wymagane
Ta kategoria obejmuje pliki cookie niezbędne do zapewnienia prawidłowego działania naszej strony internetowej, zwiększenia jej bezpieczeństwa poprzez pomoc w zwalczaniu nadużyć oraz realizacji podstawowych jej funkcji, takich jak np. możliwość dodania produktu do koszyka. Dzięki tym plikom podstawowe treści naszej strony internetowej są wyświetlane prawidłowo oraz możesz korzystać z niej w bezpieczny sposób. Ta kategoria jest zawsze aktywna. Pliki cookie możesz zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki, co będzie jednak skutkować nieprawidłowym działaniem strony internetowej.

Reklamowe pliki cookie

Wyrażając zgodę na tę kategorię plików cookie, umożliwiasz nam oraz naszym partnerom dostosowanie wyświetlanych treści reklamowych - na naszej stronie internetowej oraz poza nią - do Twoich potrzeb i zainteresowań, prezentowanie dopasowanych do Ciebie treści i reklam oraz prezentowanie, tworzenie, przyznawanie i realizację dedykowanych promocji zgodnie z Twoimi zainteresowaniami (przy czym celem tych działań nie jest wywołanie skutków prawnych lub istotne wpłynięcie na Twoje decyzje). Dzięki tym plikom, reklamy nie będą Ci wyświetlane w sposób losowy, a będą dopasowane do Twoich preferencji ustalonych np. na podstawie historii przeglądanych lub zakupionych przez Ciebie produktów.

Lokalizacyjne pliki cookie

Wyrażając zgodę na tę kategorię plików cookie, umożliwiasz nam oraz naszym partnerom dostosowanie wyświetlanych Ci treści reklamowych – na naszej stronie internetowej oraz poza nią - do lokalizacji Twojego urządzenia, prezentowanie dopasowanych do lokalizacji Twojego urządzenia treści i reklam oraz prezentowanie, tworzenie, przyznawanie i realizację dedykowanych promocji zgodnie z lokalizacją Twojego urządzenia (przy czym celem tych działań nie jest wywołanie skutków prawnych lub istotne wpłynięcie na Twoje decyzje). Dzięki tym plikom, treści nie będą Ci wyświetlane w sposób losowy, a będą dostosowane do lokalizacji Twojego urządzenia, co umożliwi np. wskazanie najbliższego sklepu stacjonarnego, czy aktualnych promocji w nim obowiązujących.

Analityczne pliki cookie

Wyrażając zgodę na tę kategorię plików cookie, umożliwiasz nam oraz naszym partnerom dokonywanie pomiarów i analiz korzystania z naszej strony internetowej, zliczanie wizyt, czy źródeł ruchu. Analiza zachowania Klientów pozwala nam na lepsze zrozumienie ich zwyczajów i oczekiwań wobec naszej strony internetowej, co w konsekwencji motywuje nas do jej ciągłego ulepszania i poprawy wydajności. Wyrażając zgodę na te pliki przyczyniasz się więc do ulepszenia naszej strony internetowej oraz jej funkcjonalności. Informacje zebrane za pomocą tych plików są agregowane i tym nie mają na celu ustalenia Twojej tożsamości.
Polityka prywatności